Thursday, March 17, 2011

Majlis Pertunangan: Kemajuan Setakat Ini

Assalammualaikum. Good morning starshine, the earth says hello! [Johnny Depp in Charlie and The Chocolate Factory refers].

Baru perasan widget Followers terhilang sekejap, dia berjalan pergi mana ntah. Patut la tengok blog macam kosong je. Tak apa, no worries, Rilla dah panggil widget tu balik dan duduk diam-diam kat atas tu.

Tengok ticker, lagi 1 bulan 2 minggu sahaja. Nikah pulak dah tak ada angka 3 kat depan, tinggal 200++ hari. Oh, masa berterbangan. Nak bertunang tak lama lagi, cuak ok. Masa untuk review E-day checklist.

Outfit
Dalam entri ini, Rilla dah cerita kan yang outfit dah siap? Well, I decided to change the tudung. Sebelum ni dah buat tudung guna warna dan material yang lain. Bila cuba pakai, kulit Rilla nampak kusam. Kulit Rilla tak putih, jadi kena hati-hati dengan pemilihan warna. Sudahnya, Rilla buat tudung baru sahaja, warna dan material yang lain. Masih perlu jahit tepi. Veil pun ada sedikit alteration kena buat pada detailings. Tapi sudah dry-clean. Hantar kat dobi biasa sahaja dalam Jusco AU2 tu. Masa ambil, semua orang dok pandang baju Rilla, wuu malu *>.<* Jalan laju-laju pergi parking. But please don't expect too much. Baju Rilla biasa-biasa sahaja, tak meletup pun. [Tapi Rilla rasa sweet, hahah] Nanti taruk teaser, mahu?

Make-up
Emak tersayang sudah tolong memilih opsyen yang sesuai. Senang hati, tak perlu kusut-kusut lagi dan ikut sahaja cakap Mak. Harap-harap I nampak cantik nanti, LOL.

HDC
Nak makeup macam ni.


Guestlist
Already invited two BFFs, they are my ultimate BFFs. Untuk friends, Rilla panggil diorang berdua sahaja. Rilla ramai kenalan, tapi tak ramai kawan >.< [unnecessary and awkward info-sharing there]. Selebihnya adalah saudara-mara terdekat dan rombongan lelaki. Gueslist juga sudah mengembang dengan sihatnya. Racangan asal pada tahun lepas, mahu panggil ibu dan bapa saudara sahaja. But parents decided to invites my cousins too. Rombongan lelaki juga lebih ramai dari yang dirancang - turns out Kanda is a favourite amongst his extended family and family''s friend :D Jadi, ramai yang nak ikut. Rilla tak kisah, ikut sahaja cakap ibu bapa. Kami sedia menerima Rombongan Mak Piah ke Keramat [ni tajuk trip yang Kanda letak].

Foods and Beverages
Caterer sudah ditempah. Menu makan petang sebab majlis lepas Asar. Rilla tak tahu kenapa, tapi Rilla suka majlis petang atau pun malam. My little sister akan buat bread puddings. Sila minta adik anda belajar culinary arts, supaya dia boleh buat bread puddings untuk e-day anda, macam saya, hahah.


Source
Bread Pudding


Doorgift
DIY chocolate chip cookies as per mom's request. Akan bermula pada April. Yang bagusnya resepi Rilla ni, dohnya boleh disimpan dalam peti sejuk sebelum dibakar. Jadi, boleh buat adunan banyak-banyak dulu. Packaging, mungkin guna balang tetapi belum contact supplier. Packaging decoration mahu buat yang ringkas sahaja, tetapi belum diputuskan.


Source
Lebih kurang macam ni


Hantaran
DIY juga. Hari Isnin lepas, ambil cuti dan pergi Nilai 3 dengan Kanda. Barang-barang untuk deco sudah beli. Tapi ada yang tak cukup dan kena beli lagi. Trial pun dah buat dan dah finalised. Cuma dulang sahaja belum confirm.


Antara barang yang dibeli kat Nilai 3 Isnin lepas


Hantaran Item
Cuma tinggal kasut Rilla sahaja. Tapi susah lah nak cari. Kaki Rilla ada arch yang tinggi, jadi memang susah nak cari kasut yang selesa. Kasut ni akan digunakan untuk bersanding dan bertandang. Kalau tak jumpa juga, akan tukar kepada sunglasses - yang Rilla memang sangat perlukan untuk driving. Sunglasses lama dah patah. Hataran kami banyak barang sebenarnya, tetapi semuanya barang yang akan digunakan semasa nikah, jadi jimat di situ. Oh, kek juga belum ditempah.

Ada ape-ape yang Rilla tertinggal tak?

14 comments:

  1. bestnya dpt puding mcm tu...he3..gud luck =)

    ReplyDelete
  2. nak biskut dlm balang tu :P

    btw gud luck dear~

    ReplyDelete
  3. rilla...

    nak resipi bread puding leh ker? ^_^

    ainahz@gmail.com

    ReplyDelete
  4. Aina: Nanti Rilla tanya adik Rilla k?

    ReplyDelete
  5. lagi sebulan lebih jer. tapi macam banyak dah settle kan? wedding preps pun dah bole start skit2 dear. ;)

    ReplyDelete
  6. Amy: Ha'ah, pejam celik je dah nak dekat dah. Tula, nase baik buat banyak benda awal-awal, so tak pressure sangat.

    ReplyDelete
  7. oh my! bread pudding tersebut nmpk sgt yummeh!! hihi

    ReplyDelete
  8. cantik rilla, i love the makeup, the glass bottle and the doily papers! wah..

    ReplyDelete
  9. salam singgah miss rilla...

    bahgianya meniti hari2 indah itu kan..
    selamat berbhgia rilla...forever..:)
    wish luck for your engagement day...

    ReplyDelete
  10. salam singgah miss rilla...

    bahgianya meniti hari2 indah itu kan..
    selamat berbhgia rilla...forever..:)
    wish luck for your engagement day...

    ReplyDelete
  11. Suaraku Berharap: Aww..thanks sweetie. Really appreciate it

    ReplyDelete