Sunday, October 31, 2010

The Date #2

October was a slow month for this blog. Cuba tengok kat archives tu, bulan ni ada 7 entri je. Hehe, maap ye readers tersayang sekalian. Rilla banyak outstation bulan ni, tambahan pulak hari tu tak berapa sihat. Boleh pulak muntah-muntah, morning sickness kat office. Orang lain yang pregnant, Rilla pulak yang loya-loya. Jumpa doc, dia tanya "U dah kawin?" Hahaha. Doc cakap perut Rilla masuk angin.

Berbalik kepada tajuk. Dalam entri ni Rilla ada mention, proses majlis Rilla adalah Meminang-->Bertunang-->Nikah-->Sanding. And it is with pleasure that I form you that we have settled on the meminang date. Kecoh tul Rilla ni, majlis meminang je kot. Oh, but I cannot help it. Saya tak pernah ada orang masuk meminang saya, berbunga-bunga tahu. Tapi nak settle that one date pun pening. So Insya Allah, majlis meminang saya akan diadakan pada 1/1/11 [tarikh cantik di situ].


Untuk tarikh majlis-majlis lain tu, akan dibincang masa majlis meminang. Saya tak kisah sangat tarikh tunang, janji kawen. Hahahaha. Tapi my mum ada mention nak buat semua 1hb: Meminang 1/1/11, Tunang 1/5, Sanding 1/1/12. Tengok tu jarak meminang dan sanding, exactly 1 year. Nikah? I preferred to have it on the night before sanding, 31/12/11. Honestly, Rilla rasa, oh lambatnya nak kawin, umur dah tua, hahah. Tapi itu je tarikh yang sesuai untuk seme. Takpelah, kita merancang, Allah juga punya rancangan untuk kita. Alhamdulillah. Semoga dipermudahkan.

4 comments:

  1. Ohhh Cik Rilla... Saya pun rasa mcm dah tua hehehe
    TAPI..best kan dah set Dates for the event...

    ReplyDelete
  2. Hi Nina...oh, Rilla ada geng berperasaan tua. Tapi memang lega sangat dah ada date.

    ReplyDelete
  3. tape rilla...janji dahh ade tarikhhh!!! :D
    bleh prepare mcm2 bender ...:D

    ReplyDelete
  4. Betul-betul, boleh buat proper planning

    ReplyDelete