Wednesday, November 3, 2010

{DIY} Garland

Rilla kembali dengan post DIY. Kali ni mari kita belajar cara-cara mengDIY garland. Kalau dalam BM ape ye? Kalau guna Google Translator, garland=karangan bunga. Bolehlah tu. Ada macam-macam jenis kita boleh buat, guna macam-macam material. Dari natural materials macam fresh flowers sampai la ke kain perca. Garland ni kita boleh guna untuk deko merata-rata: kat tangga boleh, bilik perantin boleh, meja perantin boleh, guestbook table boleh, bawah kemah pun cantik jugak. Pendek kata, endless possibilities. Jadi, Rilla dah compilekan beberapa DIY garlands khas untuk B2B tersayang, because sharing is shexy.


Oncewed
Yang ni guna tumbuh-tumbuhan yang terbaek dari ladang. Guna Baby's Breath. Cantik kan? Rilla memang ada soft spot untuk Baby's Breath.



Style Me Pretty
Yang ni simple je, pakai kertas dan riben. Tapi still sweet kan? and much more doable compare tu Baby's Breath garland kat atas tu. Yang ni pakai craft puncher yang bentuk lace border. A bit pricey, tapi berbaloi untuk invest, sebab boleh pakai untuk benda lain jugak.



Project Wedding
Oh, yang ni pun sweet jugak, pakai doily papers dan bias tape. Tapi kena jahit sket.



Ruffled
Ini pulak pakai kain. Kena jahit juga dan pakai pinking shears [gunting yang bergerigi tu, tapi untuk kain]. Susah nak dapat pinking shears ni, tapi garland ni nampak romantic dan whimsical.



Bridal Cookie
Version canggih ada lampu. Tapi tak susah sangat nak buat. Kalau event malam, mesti cantik.



Purlbee
Yang ni untuk setting mood yang casual dan playful. Ceria je. Untuk deco photobooth best jugak.


Rilla mungkin akan consider buat garland untuk tangga. Freash flower garland memang cantik, tapi takde dalam bajet saya, huhu. Semoga B2B seme terinspired and happy DIYing.

5 comments:

  1. DIY mmg sgt best..yg penting xblh ponteng2..sblm tdo pn wajib gentel something tuk amek mode bridezilla..hiihi..epy DIY dear.

    ReplyDelete
  2. Kalau namanya B2B, harus ada benda DIY walaupun satu. Macam tak sah kalau takde benda DIY.

    ReplyDelete
  3. cantik²...btol kata Rilla, nama pon b2B kan...mmg kne ada DIY tu...

    ReplyDelete